TUNNIT SYKSY 2019

Päivä Kello Pienryhmät Ryhmäliikunta
ma 16:30–17:30   Juoksukurssi "Startti", Erkka
ma 17:45–18:45   Juoksukurssi "Tavoitteellinen", Erkka
ma 18:00–19:00   Soutuspinning
       
ti 10:00–11:00 Crosstraining aamu, Kirsi  
ti 16:30–17:30 Wattbike HIIT, Kirsi  
ti 17:oo–18:00 BIB starttikurssi, Juuso & Joonas, elokuu  
ti 17:30–18:00 KokoNaisuus kuntoon, Tanja & Juuso  
ti 18:00–19:00 Crosstraining aloittelijat, FIN & ENG, Kirsi  
ti 19:00–20:00 MCT Bootcamp, Juuso & Joonas  
       
ke 17:30–18:30   Juoksukurssi “Harrastaja”, Erkka
ke 18:00–19:00 Käsilläseisontakurssi, Terhi  
ke 19:30–20:45 Äijäjooga, Tuulianna  
       
to 09:30–10:15 Seniorijumppa, Tuulianna  
to 17:00–18:00 BIB starttikurssi, Juuso & Joonas, elokuu  
to 18:00-19:00 Juoksijan oheisharjoittelu  
to 19:00–20:00 MCT Bootcamp, Juuso & Joonas  
       
la 10:00–11:30 Wattbike MIX, 90min, Juuso & Antti  
Soutuspinning ryhmäliikunta 60 min 12 €/kerta, 10 kertaa 100 €. Pienryhmätunnit Military Crosstraining ja Wattbike 20 €/kerta, 10 kertaa 150 €. Jooga 10-kortti 120 €. Katso tarkemmin hinnat Hinnasto -sivulta.

Boxinbox Starttikurssi

Boxinbox® starttikurssi on neljän kerran tutustumiskurssi salin välineisiin ja toimintatapoihin. Kurssin tavoitteena on opastaa kaikkien laitteiden turvallinen ja hyödyllinen käyttö sekä antaa harjoitusesimerkkejä omatoimiharjoitteluun. Kurssin jälkeen voi sitten suunnata joko pienryhmätunneille tai harjoittelemaan omatoimisesti.
 
Seuraava kurssi starttaa 3.9.2019
Valmentajina kurssilla toimii Juuso Aho & Joonas Nykopp.
Lisätietoa: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai puh. 044 241 9403.

Varaa tästä!

Military Bootcamp

Aloitamme syksyn ensimmäisen Military Crosstraining Bootcamp kurssin 3.9.2019. Koko syksy on jaettu kahteen kahdeksan viikon jaksoon 3.9.-24.10.2019 & 29.10.-19.12.2019. Kurssi tulee olemaan testikurssi jossa on myös testihinta. Tärkeimpänä asiana testaamme valmennus-applikaation ottamista mukaan pienryhmävalmennukseen. Treenaajille tehdään omat harjoitusohjelmat missä mm. kokonaisharjoitusmäärät viikossa muodostuu jokaiselle yksilöllisesti. Samalla testaamme valmentajien todellista työmäärää applikaation kanssa toimimisessa ja näin sen vaikutusta kurssihintaan. 
 
Elokuu mennään hop-in-hop-off tyyppisesti niin että tunneille voi tulla tutustumaan ja mennä edes-takaisin ihan vapaasti sen suurempia sitoutumisia. Treenit ovat tiistaisin ja torstaisin 19:00-20:00 ja elokuun tunnit sopivat kaikille kuntotasoon katsomatta. 
 
Kurssin maksimikoko 9 henkilöä. Hinta sisältää jokaiselle oman harjoitusohjelman vaatimat omatoimitreenikerrat. Valmentajina kurssilla toimii Juuso Aho & Joonas Nykopp.
Lisätietoa: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai puh. 044 241 9403.

Wattbike MIX -sisäpyöräily

Wattbike sisäpyöräily on uusi vaihtoehto tavallisille spinning-tunneille. Pyörät kertovat jatkuvasti erilaisia tietoja pyöräilijän tekemisestä. Se mittaa painetta polkimelta 100 kertaa sekunnissa ja antaa palautteen poljintekniikasta ja kuinka siinä saa takareidet aktivoitua. Harjoitusten tehoalueet skaalataan jokaisen oman kuntotason mukaan sopiviksi. Näin harjoitukset kehittävät optimaalisimmin ja ovat tasapuolisen raskaita jokaiselle mukana olijalle. Yksilöllisten tehoalueiden luontia varten olisi suotavaa että jokainen olisi tehnyt Wattbikella kuntotestin. Joko 3 min maksimitestin tai sitten 20 min submaksimaalisen FTP-testin. Ilman testejäkin pärjää ja testit voidaan ajaa normaalien tuntien aikana.
90 min tunnista 75 min pyöräillään ja noin 15 tehdään tasapaino ja keskivartalo liikkeitä. Tunneilla tarkastellaan aina kolmea arvoa, watteja eli tehoja, cadencea eli pyöritysnopeutta sekä sykettä. Lisäarvoa harjoituksiin antavat sykkeenmittaus sekä Android tai i-perheen mobiililaitteet, joissa on wattbikehub-sovellus. Sykevöistä parhaat kokemukset ovat Suunnon DUAL-vöistä, Myzonen sekä Garminin vöistä. Polarin sykevyöt toimivat vaihtelevasti yhteistyössä Wattbiken, mutta jos keräät syketietoja Polarin kelloon niin silloin Polarin vyöt riittävät hyvin.
 
Tunnit ohjaa pääsääntöisesti Juuso Aho, sekä n.4.viikko pyöräilyvalmentaja Antti Munnukka Parolanpyörähuollosta.

WATTBIKE HIIT

Tiistaisin klo 16.30–17.30. Wattbiken avulla saat paljon tehoja irti pyöräilystä. HIIT (high intensity interval training)-harjoittelu koostuu lyhyistä korkeatehoisista jaksoista sekä palautteluvaiheista. “Sen uskotaan tehostavan harjoitusvaikutuksia maksimaaliseen hapenottokykyyn (VO2max), vauhtikestävyyteen (anaerobiseen kynnykseen), sydämen iskutilavuuteen ja suorituskykyyn” (UKK-instituutti). Alkulämmittelyn jälkeen tehdään HIIT -osio (max.30 min) ja lopuksi jäähdytellään, jolloin palautuminen nopeutuu.

Tuntia varten sinun ei tarvitse olla huippukunnossa, mutta hieman liikuntataustaa tarvitaan. Jokainen liikkuu omilla sykealueilla.

Varaa tästä!

KokoNaisuus kuntoon raskauden jälkeen

Naisen keho tekee uskomattoman suorituksen raskausaikana. Yksilöllinen palautuminen on kuitenkin hyvä aloittaa rauhallisesti ja ammattilaisen kanssa. Jos synnytyksestä on noin 2 kk–2 vuotta on tämä tunti juuri sinulle. Pienryhmävalmennuksessa jokainen saa yksilöllistä apua ja pystymme keskittymään tekemään liikkeet oikein ja ottamaan huomioon mahdolliset ongelmakohdat. Tule juuri sellaisena kuin olet! Tunti järjesteään aina tiistaisin klo 17:30–18:30 kätilö ja urheiluhieroja Tanja Mäkiharjun johdolla. Pienryhmävalmennukseen mahtuu mukaan max 9 hlö.

Äijä jooga

Miesten oma joogatunti, johon myös naiset ovat tervetulleita. Sinun ei tarvitse olla ennestään notkea tai omata minkäänlaista joogakokemusta. Hengitys ja liike yhdistyvät tässä joogalajissa luonnollisesti ja asentoihin siirrytään sulavasti sitoen sarja yhteen. Jooga on hyvää oheisharjoittelua ja vastapainoa lajitreeniin. Kannattaa tulla kokeilemaan!!! Joogaopettajana on Tuulianna Avantola (RYT-200).

Soutuspinning 60 min

Hämeenlinnan soutuseuran valmentajien ja ohjaajien vetämä soutuspinning-tunti. Kuntoilun ohessa harjoituksissa opetetaan soudun perustekniikkaa ja käydään läpi soutuasentoa.
Ohjaaja Joonas Rokkanen, Hämeenlinnan Soutajat. Hinta 120 €/ 10 treeniä. Maksimi osallistujamäärä tuntia kohden 11 henkilöä.                                     

CROSSTRAINING

Tiistaisin klo 10–11. Crosstraining on kuntoilumuoto joka kehittää voimaa, liikkuvuutta ja kestävyyttä. Tunti yhdistää kehonpainoharjoittelua, kahvakuulailua, painonnostoa ja kiertoharjoittelua. Käymme tunnilla läpi myös liikkeiden suoritustekniikoita, jotta harjoittelu olisi kaikille
turvallista.

Varaa tästä!

CROSSTRAINING ALOITTELIJAT

Tiistaisin klo 18–19. This is a class that welcomes you just as you are. Crosstraining is designed to develop your strength, aerobic fitness and overall health. Especially if you are a beginner, this is a class for you. We speak both English and Finnish so everyone is welcome to join!

Tämä on matalan kynnyksen tunti, jolle olet tervetullut sellaisena kuin olet. Crosstraining kehittää yleistä jaksamista ja voimaa. Puhumme tunnilla sekä englantia että suomea.

Varaa tästä!

Golfin oheisharjoittelu

Valmennuksen tarkoitus on kehittää golfissa tarvittavia fyysisiä ominaisuuksia, joiden avulla itse lajisuoritus saadaan toteutettua paremmin, tehokkaammin ja turvallisemmin.
Harjoittelussa keskitytään niihin osa-alueisiin, jotka ovat oleellisia golfin näkökulmasta ja sen lisäksi harjoitetaan muita yleisiä ominaisuuksia, joiden avulla pystytään pelaamaan terveemmin ja laskettua loukkaantumisriskiä.
 
Valmennus on ryhmävalmennus, joka tapahtuu maksimissaan 6 hengen ryhmissä. Valmennuksen kesto on 8 vko, joka sisältää yhteensä 16 harjoitusta, joista 8 on ohjattuja ja 8 tapahtuu omatoimisesti. Valmennukset tapahtuvat Boxinboxilla, jossa ryhmä saa harjoitella omassa rauhassa, ilman häiriötekijöitä. Omatoimiset harjoitukset voi tehdä valitsemallaan harjoituspaikalla tai Boxinboxille voi ostaa harjoittelu oikeudet valmennuksen ajaksi. Kaikkiin harjoituksiin on harjoitusohjelma, sekä lisäksi saat kirjalliset ohjeet ja liikkeistä löytyy lisäksi tekniikkavideot.
Hinta 199 €.
 
Voit kerätä myös oman ryhmän ja sopia sopivan harjoitusajan. Kysy lisää s-posti. urheiluhieroja.joonasnykopp@gmail.com. Saat harjoitusohjelmat, 8 ohjattua harjoituskertaa, kirjalliset ohjeet, tekniikkavideot, seuranta valmennuksen ajan.

Juoksukurssit 10 krt, viikot 33-42

Startti

Starttikurssilla ei heti alkuun juosta kuin lyhkäsiä pätkiä kävelyn lomassa. Panostamme liikkuvuuteen, kehonhallintaan ja lihaskuntoon, jotta edellytyksiä säännölliselle juoksemiselle olisi tulevaisuudessa. Voit siis osallistua ilman aiempaa juoksukokemusta!

Harrastaja

Tämä kurssi sopii sinulle, joka olet jo hieman lenkkeillyt ja haluat nyt oppia lisää juoksusta. Sopii myös tauon jälkeen juoksun pariin palaavalle. Vaatimuksena kyky juosta rauhallista vauhtia muutama kilometri. Tavoitteesi voi olla esimerkiksi puolimaratonin läpäisy tai lisääntynyt jaksaminen ja toimintakyky arjessa parantuneen kestävyyskunnon myötä.

Tavoitteellinen kuntoilija

Tällä kurssilla mennään välillä jo vauhdikkaammin. Jos nautit kovistakin treeneistä ja omien rajojesi etsimisestä tai ennätystesi tavoittelusta juoksutapahtumissa, on tämä oikea valinta sinulle! Tälle kurssille osallistuville suosittelen aiempaa juoksukokemusta tai muun lajin parista hankittua hyvää peruskuntoa. Jos pystyt juoksemaan kevyesti (n. 6min/km) pidempiä lenkkejä ja lyhkäisempiä vauhdikkaammin, niin valitse tämä kurssi.
 
Kaikilla kursseilla panostamme myös lihaskuntoon, liikkuvuuteen ja kehonhallintaan, jotta pystyt juoksemaan rennosti vammat ja kolotukset välttäen.
 
Hinta 99 €. Kysy rohkeasti lisää: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.
puh. 040 766 2287

Juoksijan oheisharjoittelu

10 krt, startti vko 41. Torstaisin klo 18–19.
Juoksijan oheisharjoittelukurssilla vahvistamme ja valmistamme kehoa niin, että kevään tullen voit vetää lenkkarit hyvillä mielin jalkaan, keho on valmis vastaanottamaan juoksun rasitukset!
 
Panostamme liikkuvuuteen, kehonhallintaan, lihashuoltoon ja voimatasojen parantamiseen. Saat uusia ideoita omatoimisiin treeneihin, ja siihen mitä juoksun kannalta erityisesti pitäisi ottaa oheisharjoittelussa huomioon. Opettelemme turvalliset suoritustekniikat mm. erilaisiin maastavetoihin ja kyykkyihin, jotka ovat erinomaisia voimaharjoitteita myös juoksijalle.
 
Hinta 149 €. Kurssi sopii kaikentasoisille kuntojuoksijoille.
Kysy rohkeasti lisää: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen., p. 040 766 2287.

Käsilläseisontakurssi

Movement Coach Terhi Mantila pitää kuuden kerran käsillä seisontakurssin. Kurssin aikana harjoittelemme erilaisia tukiharjoitteita käsilläseisontaa varten. Parannamme olkapäiden, rintarangan ja lonkankoukistajien liikkuvuutta. Vahvistamme keskivartaloa ja ranteita, sekä opettelemme lavan hallintaa. Kurssi sopii kaikentasoisille, oli sinulla sitten vapaa käsilläseisonta jo hallussa tai et ole koskaan ollut edes käsiesi varassa. Jokainen tekee omien taitojensa mukaan. Paljon tulemme tekemään perusteita, joista on hyötyä kaikentasoisille harjoittelijoille. Kurssihinta sisältää myös kuusi omatoimitreenikertaa salillemme. Kurssin maksimikoko on kahdeksan henkilöä.

Varaa tästä!

© 2019 BOXINBOX. Webdesign: Mainostoimisto MI Suunnittelu

Sivuston kuvat: Riku Hasari, Marika Ijäs